Trudnice, a posebno prvorotkinje, izložene su brojnim savetima svojih bližnjih, a neki od njih potpuno su besmisleni. Tako se mnogim trudnicama savetuje da čim saznaju za trudnoću, svog kućnog ljubimca sklone iz kuće. Takvi radikalni potezi nemaju smisla, ali neke mere opreza sigurno bi trebalo primeniti kako bi se izbegle ozbiljne posledice za zdravlje majke i fetusa.

Ono što svakako nije za preporuku jeste udomljavati, primati ili nabavljati životinje za vreme trudnoće. Generalno, nabavljanje ljubimca po prvi put nije poželjno u ovom periodu jer životinja zahteva pažnju i određeni proces prilagođavanja koji u trudnoći može biti zahtevan. Sa druge strane, neke naučne studije uočavaju vezu između smirenosti i opuštenosti koju donosi kućni ljubimac upravo ženama koje pokušavaju ostati trudne, pa su tako zabeleženi slučajevi, da po pravilu životinje smanjuju stres otklanjajući budućoj trudnici poslednju, a možda i najveću prepreku da zatrudni.

Mačke su izvanredni kućni ljubimci za trudnice, naročito kada žena mora mirovati ili pati od izraženih mučnina u prvim mesecima trudnoće. Mačke su samostalne, ne zahtevaju veliku brigu i posebnu pažnju, a vole se maziti i opuštati uz ljude. Ipak, mačke su prenosioci parazitske bolesti toksoplazmoze koju uzrokuje protozoon Toxoplasma gondii. Bolest se prenosi putem fekalija, a ponekad i vazduhom.

Dobro je to što, ukoliko je mačka dugo vremena u porodici, ukućani su sigurno već preboleli bolest i razvili imunitet na nju što znači da opasnosti nema. Manifestacija bolesti je slična kao i obična prehlada pa ukoliko niste sigurni jeste li odbolovali, najsigurnije je mačku odvesti na pregled veterinaru i ustanoviti da li je zaražena.

Za vreme trudnoće, preporuka je da mačka ne napušta stan jer se može zaraziti i tako postati rizik za trudnicu. Ako je ikako moguće, brigu o mačjoj higijeni trebalo bi prepustiti nekom drugom, a ukoliko morate čistiti sami, obavezno koristite rukavice i pojačajte ličnu higijenu nakon čišćenja. Ako mačka obavlja nuždu u bašti ili dvorištu, obavezno je za vreme trudnoće naučite da to čini u stanu kako na šapama ne bi donela ostatke fekalija u stan.

Mačke takođe za vreme trudnoće treba hraniti konzervisanom hranom kako bi bile izbegnute eventualne kontaminacije parazitom iz nedovoljno kuvanog ili termički obrađenog mesa.

Pas će trudnicu naterati da više šeta i provodi vreme u prirodi. Ako je umiljat, maženje sa psom pomoći će ženi koja iščekuje porod i novi život da bude opuštena, odagnaće osećaj usamljenosti a nivo stresa svešće na minimum.

Psa ne bi bilo loše testirati na parazite i napraviti jedan kontrolni pregled nakon vesti o trudnoći. Ono na šta valja obratiti pažnju, posebno kod većih pasa, je njihovo nekontrolisano i snažno skakanje koje, nekada može izazvati čak i lakše povrede, posebno će zanimljiv biti veliki stomak trudnice. Psa treba već u trudnoći dresirati i pripremati na bebin dolazak, i dati mu do znanja koje granice ne sme preći.

Iako sa stanovišta veterinarske medicine treba upozoriti na kućne ljubimce kao prenosioce mogućih bolesti koje mogu ugroziti trudnicu i fetus, naša namera je da Vam kažemo kako uz dobro planiranje, redovnu brigu o zdravlju kućnog ljubimca, stvarne opasnosti zapravo nema. Taj predivni ali često stresni period u životu žene, treba provesti uz ljubimca, bićete radosniji i opušteniji i zato naša topla preporuka.

DEŽURNI VETERINAR │ + 381 63 34 22 35

VETURGENT tim – hitna veterinarska pomoć …